torsdag 15. desember 2011

Gyldendal Rettsdata lanserer Min side


Min side gir deg mulighet til personalisere brukeropplevelsen hos Gyldendal Rettsdata på en enkel måte. Informasjonen på Min side er alltid tilgjengelig fra menyen øverst i skjermbildet uansett hvor i produktet du er.
Tjenesten vil bli utvidet over tid, men ved lansering finner du disse funksjonene på Min side:

Siste bevegelser: Dine siste søk og de siste dokumentene du har sett blir automatisk listet opp slik at det er enkelt å finne innhold du har nettopp har brukt.

Dokumentsnarveier: Her vises snarveier du har laget til dokumenter eller deler av dokumenter du bruker ofte. Når du er i et dokument velger du "Lag snarvei" i verktøyfeltet til høyre i skjermbildet for å få tilgang til dokumentet fra Min side.

Lagrede søk: Her vises søk du har lagret for senere bruk. "Lagre søk"-funksjonen er alltid tilgjengelig over trefflisten når du har gjort et søk.

Min side gir deg også informasjon om ditt kundeforhold, som for eksempel hvem som er din kontaktperson hos Gyldendal Rettsdata.

4 kommentarer:

  1. Etterlengtet funksjon! Nå gjenstår bare flere valg ift sortering av lagrede dokumenter (rekkefølge og mulighet for separate lister?), samt mulighet til å lagre dokumenter på kapittel-/paragrafnivå.

    SvarSlett
  2. Jeg skulle gjerne ha mer info om barns rettsstilling i straffesaker.Hvordan går jeg frem i kildesøket?

    SvarSlett
  3. Du kan lagre snarveier til dokumenter på kapittel-/paragraf-nivå ved å markere tekst i ønsket del av dokumentet før du klikker på "Lag snarvei". Du kan da velge mellom å lage snarvei til toppen av dokumentet eller til den markerte delen.

    Vi har planer om å å uvikle "Min side" videre, så alle tilbakemeldinger og forslag mottas med takk!

    SvarSlett
  4. Om søkefunksjonen:
    Hvis du klikker på i-en til høyre for søkeknappen får du noen tips om hvordan du kan søke. Ytterligere informasjon finner du i brukerveiledningen som er tilgjengelig fra menyen over selve søkeboksen. (Se punkt 3 og 4 i veiledningen.)

    SvarSlett